درباره دانشگاه | نشانی دانشگاه | ریاست دانشگاه
چهارشنبه 29 دی 1395 - Wednesday, January 18, 2017
خبر خوان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
اندازه قلم : Decrease font Reset font Enlarge font
Skip Navigation Linksخانه >> مدیریت >> مدیریت های حوزه ریاست >> مدیریت روابط عمومی
تاریخ بروز رسانی: 14:5:16 22/8/1391 مدیریت روابط عمومی

تاریخچه روابط عمومی

در ایران روابط عمومى ابتدا در شركت ملى نفت پا گرفت. نخستين همايش روابط عمومى در ۳۰ آذر ماه ۱۳۴۳ در آبادان و دومين همايش در ۱۳ مهر ۱۳۴۴ در كرمانشاه برگزار شد. پس از تشكيل واحدهاى روابط عمومى در ايران، نياز به آموزش مسئولان روابط عمومى و كارمندان اين واحدها احساس شد. نخستين بار تشكيل كلاسهاى كوتاه مدت آموزش روابط عمومى در وزارت اطلاعات و جهانگردى سابق شكل گرفت و پارهاى از وزارتخانهها مثل امور خارجه، آموزش آن را به كارمندان و وابستگان خود در بيشتر كشورهاى خارجی به صورت رسمي با تشكيل دورههاى كوتاه مدت شكل دادند.

در سال ۱۳۴0 مطالعاتى درباره تشكيل دانشكده روابط عمومى صورت گرفت که منجر به تشكيل مؤسسه عالى مطبوعات و روابط عمومى در سال 1345 شد. پس از انقلاب اسلامى در دانشكده علوم اجتماعى دانشگاه علامه طباطبايى، رشته كارشناسى علوم اجتماعى با گرايش علوم ارتباطات به جاى رشته روابط عمومى پديد آمد.

تعریف روابط عمومی

در تعريف قديمي روابط عمومي مي‌گفتند: روابط عمومي بايد چشم و گوش و زبان سازمان باشد، اما امروزه از روابط عمومي‌ها به عنوان مغز سازمان ياد مي كنند.

اكنون پهنه روابط عمومي، بيشتر كانوني بين‌المللي پيدا كرده است و تكنولوژي راه امكانات ارتباطي جديدي را به روي آن گشوده است.

روابط عمومي‌ها به عنوان عناصر قوي در ارزيابي و تقويت برنامه‌ها و پيشبرد اهداف سازمان‌ها تلقي مي‌گردند. سازمان‌هاي پيشرو، روابط عمومي‌ را به عنوان كانون تفكر و پل ارتباطي مردم و رسانه‌ها با سازمان و مسؤولان مي‌نگرند.

 در واقع روابط عمومی هنر برقراری ارتباط در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان و همچنین زمینه سازی برای دریافت انتظارات و خواسته های مخاطبان برای حرکت در مسیر آن است.


وظایف روابط عمومی:

1.      تهیه و تنظیم و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی و انتشاراتی

2.      مطالعه کلیه جراید و روزنامه‌ها و استخراج مطالب دانشگاهی برای ارسال به واحد‌های مربوطه

3.      برنامه ریزی و اداره امور کنفرانس‌ها و سمینار‌ها

4.      انتشار اخبار و اطلاعات داخلی دانشگاه جهت اطلاع کارکنان

5.      اجرای کلیه امور مطبوعاتی و سمعی بصری دانشگاه

6.       تهیه برنامه های لازم جهت مراسم، جشن‌ها و امور تشریفاتی دانشگاه

7.      به روز نمودن اطلاعات در سایت اینترنتی دانشگاه

8.      جمع آوری اطلاعات و اطلاع رسانی اخبار علمی، پژوهشی، ورزشی و رفاهی دانشگاه

9.      عکس برداری و تهیه فیلم از مراسمات تشریفاتی، مناسبت‌ها، سمینار‌ها، مصاحبه‌ها و نگهداری سوابق آن‌ها

10.  بررسی مطالب جراید و اخبار پیرامون فعالیت‌های دانشگاه و تهیه پاسخ های لازم.


کارمندان روابط عمومی

احمد گلچوب فیروزجایی

مدیر روابط عمومی

ایمیل:  pr@nit.ac.ir

تلفکس: 01113220139  داخلی: 1049


منیژه داداشی حاجی

کارشناس روابط عمومی

ایمیل: ir . pr@nit.ac

تلفکس: 01113220139  داخلی: 1048

 

 امین منتظمی

ایمیل: ir . pr@nit.ac

کارشناس امور سمعی و بصری

شماره تماس: 1980